Jak podnieść HDL, a obniżyć LDL? Domowe sposoby
8

A A A

Nasze zdrowie zależy przede wszystkim od nas samych. Stosując kilka prostych zasad, możemy znacznie obniżyć poziom „złego” cholesterolu i trójglicerydów we krwi.

Najważniejszym wskazaniem, przy zbyt wysokim poziomie cholesterolu „złej” frakcji jest dbanie o regularną aktywność fizyczną. Ruch nie tylko poprawia krążenie krwi i nastrój, ale także wpływa na zwiększenie udziału tzw. „dobrego” cholesterolu. Dodatkowo sprzyja utrzymaniu właściwej wagi ciała, gdyż nadwaga jest częstą przyczyną wielu poważnych chorób układu sercowo-naczyniowego, takich jak miażdżyca, choroba niedokrwienna serca, a nawet cukrzyca – jedna z przewlekłych chorób towarzyszących zbyt wysokiemu poziomowi cholesterolu „złej” frakcji we krwi. Zatem im częściej się ruszamy, tym lepiej.

Tłuste zastąp…

Idealnym rozwiązaniem, aby poprawić poziom cholesterolu we krwi, byłaby zmiana diety. Odrzucenie pewnych nawyków żywieniowych bardzo poprawiłoby wyniki naszych badań. Przede wszystkim należałoby ograniczyć ilość spożywanych węglowodanów oraz tłuszczy zwierzęcych. Jedzenie nie powinno być kaloryczne i tłuste. Powinno w zamian zawierać duże ilości błonnika oraz tłuszczy roślinnych. To konieczny warunek poprawy naszego zdrowia, gdyż nasza tradycyjna, polska kuchnia za bardzo bazuje na tłuszczu zwierzęcym, który w większych ilościach jest po prostu szkodliwy. Najlepszą dietą dla osób z problemami naczyniowymi jest kuchnia śródziemnomorska, oparta w głównej mierze na oliwie z oliwek i surowych warzywach.

Wino zdrowia doda

Domowym sposobem na poradzenie sobie ze „złym” cholesterolem we krwi jest po prostu lampka wina do obiadu. Najlepsze to czerwone, wytrawne, gdyż korzystnie wpływa na układ sercowo-naczyniowy człowieka, m.in. obniżając poziom cholesterolu, zmniejszając ciśnienie krwi oraz redukuje stres, który bywa groźny dla osób z problemami naczyniowymi. Wzór powinniśmy czerpać z kultur śródziemnomorskich, dla których picie z umiarem wina do obiadu jest częścią tradycji kulinarnej.

A może szklanka soku?

Cholesterol możemy obniżać też innymi, domowymi sposobami. Na przykład pijąc codziennie szklankę soku porzeczkowego lub pomarańczowego, które dobrze wpływają na nadciśnieniowców. Można też trwale poprawić nasze zdrowie i obniżyć znacznie szansę zachorowania, jeśli zerwiemy z nałogiem palenia papierosów. Palenie tytoniu jak udowodniono, oprócz wielu niepożądanych skutków, szkodzi również produkcji „dobrego” cholesterolu.

List Of Food That Lower Cholesterol

Skomentuj lub zadaj pytanie!

  1. Re: Jak podnieść HDL, a obniżyć LDL? Domowe sposoby Stanisław Walski

    Oto mój lipidopgram: cholesterol calk. 240,00 mg/dl 120,oo – 200,00 mg/dl
    HDL 38,20 mg/dl 35,00 – 120,00 mg/dl
    LDL 179,00 mg/dl 66,00 – 130,00 mg/dl
    TGL 114,00 mg/dl 0,00 – 150,00 mg/dl

    Nie brałem żadnych preparatów obniżających cholesterol.
    Odżywiam się zgodnie ze standardowymi zaleceniami w diecie niskocholesterolowej. Żadnego mięsa zwierzęcego ( z wyjątkiem ryb), żadnych tłuszczy zwierzęcych – tylko oleje z oliwek i rzepakowy, unikam jaj, spożywam dużo jarzyn i owoców, żadnych wypieków z białej mąki – tylko pieczywo pełnoziarniste, dużo ruchu i wysiłku.
    Może ktoś doradzi jak poprawić mój lipidogram??? Z góry dziękuję !!!

    Odpowiedz